דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת המעיים יכולה לגרום להרגשת אומללות, להלן כמה עצות היכולות להקל על הסבל. גרם אחד של מניעה שווה קילו של תרופה. 

מאת    [ 25/02/2014 ]

מילים במאמר: 940   [ נצפה 8034 פעמים ]

שפעת המעיים או בשמה האחר "גסטרואנטריטיס" ויראלית, נגרמת על ידי מספר וירוסים המועברים עקב תנאי היגיינה לא נאותים, חוסר הקפדה על שטיפת ידיים, אכילת מזון לא נקי או לא מבושל דיו ועוד. הגורמים לגסטרואנטריטיס יכולים להיות משני סוגים: בקטריאלי (אי קולי, שיגלה, סלמונלה ועוד) או נגיפי (נורו?וירוס, רוטה?וירוס ואדנו?וירוס).

המחלה נגרמת כתוצאה מוירוס ולא מחיידק, כך שאינה יכולה להיות מטופלת באמצעות אנטיביוטיקה. הרפואה הממסדית חסרת אונים בפני שפעת המעיים, והטיפול בה תומך ועיקרו החזרת הנוזלים לגוף.

תסמיני שפעת המעיים כוללים בחילות, הקאות, חום, כאבי ראש, כאבי שרירים ושלשולים מימיים. התסמינים הם למעשה מנגנוני ההגנה של הגוף להוקעת הווירוס מתוכו.

הסימפטומים מתפרצים יום עד שלושה ימים לאחר ההדבקות. לרוב זו אינה מחלה קשה ומרבית האנשים מחלימים ממנה לגמרי. שפעת הקיבה נמשכת בין יום לעשרה ימים, כאשר בממוצע נדרשים כשלושה עד חמישה ימים על מנת להתאושש. הסיכון הגדול ביותר בשפעת הקיבה הינו החשש מהתייבשות. אוכלוסיות בסיכון גבוה הינם תינוקות, ילדים ובני הגיל השלישי.

ללא טיפול, התייבשות עלולה להיות מסוכנת!

בשל ההקאות והשלשולים התכופים הגוף מאבד מלחים ונוזלים רבים. ילדים צעירים רגישים יותר לאובדן נוזלים מאשר מבוגרים. אם ילד מאבד יותר נוזלים ממה שהוא צורך, מצבו הבריאותי עשוי להידרדר במהירות. חום גבוה אף הוא גורם לאבוד נוזלים.

שפעת הבטן יכולה לגרום להרגשת אומללות, להלן כמה עצות היכולות להקל על הסבל.
גרם אחד של מניעה שווה קילו של תרופה.


    • מנוחה, מנוחה, מנוחה
    • שתייה מרובה
    החשש הגדול, כבר אמרנו, הוא התייבשות ולכן התמקדות הטיפול צריכה להיות בצריכת נוזלים ולא אוכל. שתייה מרובה של נוזלים צלולים, כגון: מים, מרק, תה ג'ינג'ר כדי לעזור בהפחתת הבחילות. ניתן לשתות תמיסת סודה: ממיסים בכוס מים חמים חצי כפית סודה וכפית מלח ונותנים לחולה לשתות כף מהתמיסה כל חמש דקות. התמיסה הנ"ל מועילה גם לאנשים הסובלים ממחלת הנסיעה.
    ילדים ומבוגרים יכולים לשתות משקאות ספורט כדי לסייע להחלפת האלקטרוליטים (מינרלים הנמצאים ברקמות הגוף ובזרם הדם בצורת מלחים מסיסים, שומרים על מאזן נוזלים תקין בגוף ומיצבים את רמת החומציות (pH) בגוף).
    לגימה הינה המוטיב המרכזי כאן, לא משנה עד כמה תרגישו צמא, לגימות קטנות במרווחים של כמה דקות מתעכלות טוב יותר מלגימות גדולות של נוזלים. השאיפה היא כ 60 מיליליטר כל 30 דקות.
    לתינוק יונק חשוב לתת מינונים קטנים ותכופים. אם הוא מסרב לינוק, ניתן לנסות לחלץ חלב מהשד ולתת לתינוק בעזרת כפית או מזרק. מינון של כפית אחת, או מזרק של חמישה מיליליטר כל דקה שתיים. צריכת יתר של נוזלים בבת אחת יכולה להחמיר את המצב ולגרום להקאה.
    אם הפעוט או הילד מסרב לשתות ניתן להקפיא את הנוזלים לצורת ארטיק או לפתותו בשלגון.
    אצל מבוגרים וילדים מעל גיל חמש, לגימות של שתייה קרה מאוד ומשקאות מוגזים עשויים להקל על הבחילה יותר מאשר מים רגילים או תה חם.
    ברגע שההקאות שככו, מומלץ להפסיק מייד לצרוך משקאות ממותקים, הם עלולים להחמיר את השלשולים.
    • אכילה
    במקרים של הקאות חמורות, חשוב לחדש את רמת המלחים בגוף. קערת מרק עוף מלוח, או אפילו אכילת כפית מלח יעשו את העבודה.
    מומלץ להתחיל לאכול מזון מוצק בהדרגה - מגוון של פחמימות מופחתות סוכר (דגנים, לחמים, אורז, תפוחי אדמה), יוגורטים דלי סוכר, פירות מקולפים, חלבונים רזים (ביצים, עוף, דגים), ירקות מבושלים היטב כמו שעועית ירוקה וגזר.
    אם אכילה גורמת הרגשת בחילה אל תכריחו את עצמכם לאכול.
    לרוב ההקאות חולפות קודם ואילו השלשולים נמשכים לפרק זמן ארוך יותר. בזמן זה תינוק יונק, יש להמשיך להניק כרגיל. לתינוקות שאינם יונקים, ניתן להוסיף דייסת קמח אורז או תירס לתחליף החלב, כמובן בהתאם לגיל התינוק. התחלו במנות קטנות כדי להבטיח כי המזון מתעכל כראוי.
    • טיפול אנרגטי
    ריפוי באנרגיה מתייחס לשדות האנרגיה בגוף כלומר להילה המקיפה את גופנו ולצאקרות שהן מרכזי אנרגיה הממוקמות במרכז ולאורך הגוף. שדות אנרגיה אלה פועלות כתבנית לגוף הפיזי. כאשר גוף האנרגיה יוצא מאיזון, התוצאה הסופית היא מחלות בגוף הפיזי או מצוקות רגשיות.
    ריפוי באנרגיה מתמקד במקור חוסר האיזון, ומתקן אותו ברמה האנרגטית. כתוצאה מכך, כאשר שורש הבעיה מטופל הסימפטומים באופן טבעי מופחתים ונפתרים. ריפוי באנרגיה מטפל ומתייחס לסימפטום כאל שליח המצביע על חוסר איזון בסיסי, ולא כאל אויב.

 

ממה כדאי להימנע:


    • מזונות רווי סוכר - סוכר מזוקק יכול להוביל לעלייה חדה ברמות האינסולין דבר אשר יכול לגרום לתנודות ברמת הסוכר בדם. יותר מדי סוכר יכול לגרום ליותר שלשולים.
    • כדאי להימנע מצריכת קופאין, משקאות מתוקים יתר על המידה, משקאות מוגזים.
    משקאות דיאט אינם מומלצים לילדים כיוון שאינם מכילים סוכר בכלל.
    • אלכוהול - עשוי להחמיר את חומציות הקיבה. הוא מכיל כימיקלים קשים לעיכול, מגרה את רירית הקיבה, ועלול להיות בעיתי לסובלים מבעיות בכבד.
    • מוצרי חלב, מזונות חריפים, ומזונות עתירי שומן עלולים להחמיר את הבחילות והשלשולים. מזונות עשירים בחומצה כדוגמאת פירות הדר ומוצרים המבוססים על עגבניות גורמים לצרבת.
    • מזון מעובד, במזונות מעובדים בעלי חיי מדף ארוכים יש הרבה כימיקלים הכוללים חומרים משמרים, העלולים לערער עוד יותר את הבטן.

 

חשוב להיות ערניים לסימנים נוספים:


    • חיתוליו של התינוק או תפוקת השתן של הילד. אם תפוקת השתן היא מינימאלית או נעדרת, יש להוייעץ מיד עם רופא הילדים, זה עשוי להיות סימן להתייבשות משמעותית ודורש מתן טיפול נוסף, כגון עירוי נוזלים.
    • משקל התינוק/ הילד
    • אדישות, אפטיות או עייפות
    • יובש בפה, בלשון ובשפתיים
    • מרפס (הנקודה הרכה על ראשו של התינוק) שקוע או עיניים שקועות.

 

כיצד למנוע הידבקות:

שמירה על היגיינה, זו עדיין הדרך הטובה ביותר לעצור את הווירוס. מחקרים מצאו כי שטיפת ידיים מצמצמת את שיעור השלשולים ב 40%. הקפידו להשתמש בסבון ובמים, אם הם אינם בנמצא מומלץ שימוש בנוזל לחיטוי ידיים. הקפידו תמיד לשטוף את הידיים לאחר שימוש בשירותים, לפני האכילה, ולאחר החלפת חיתולים.

אם אחד מבני המשפחה סובל משפעת הקיבה, יש לשמור על היגיינת אזורי תעבורה גבוהים כגון: חדר האמבטיה, ידיות הדלתות, טלפונים, מחשב, שלט הטלוויזיה, וכו.
אם ניתן, יש להקצות לאדם החולה חדר שירותיים עבורו בלבד.

רפואה שלמה.

אלונה בן ארי מטפלת אנרגטית בשיטת פראניק הילינג. פראניק הילינג הינה שיטה של ריפוי באמצעות אנרגיה. פראניק הילינג אינו דורש מתן תרופות, ויטמינים, צמחי מרפא וכו'.  מטפלת בעיקר: © בילדים הסובלים מבעיות נשימתיות, נוזלים באוזניים, דלקות כרוניות  © במבוגרים בעיקר באלו הסובלים מכאבים כרוניים וסטרס (מיגרנה, טחורים, בעיות נשימה וכו'). תוצאות - ריפוי המחלה, הקלה משמעותית בכאב וקיצור משך המחלה והסבל הנלווה אליה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב